Wirtualna rzeczywistość VR w nasze szkole

Zdobywanie wiedzy przez doświadczenie jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów uczenia się

Dzięki środkom otrzymanym w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości, nasza szkoła zakupiła zestaw Gogli ClassVr. Podzieleni na grupy 2 lub 3 osobowe uczniowie mieli możliwość przenoszenia się w różne miejsca na całym świecie i obserwowania ich z różnych perspektyw: pod wodą, z lotu ptaka czy chodząc po ziemi. Mogli podróżować po galaktyce obserwując planety. Oglądali różne obiekty, interaktywnie, budowali modele takie jak serca czy wulkany.

Zajęcia z wykorzystaniem okularów VR zostały przeprowadzone w kilku wybranych klasach: 2a, 2c, 3a, 3b, 4a, 4b, 5a, 5b, 5c, 6b oraz w grupach terapeutycznych. Uczniowie zostali zapoznani z podstawami obsługi okularów, możliwościami joysticka, kostki oraz zasadami bezpieczeństwa. Przeszli etapami przez niezwykłe możliwości jakie dają okulary VR. Podczas religii zwiedzali kościoły, bazyliki i katedry. Na zajęciach terapeutycznych wchodzili do pokoju sensorycznego doświadczając bodźców wizualnych i słuchowych. Wyciszali się pod wodospadem, czy górskim strumyku. Doświadczali i uczyli się nazywać wiele emocji podróżując po bajkowym świecie.

Podział na grupy pozwolił na dłuższe korzystanie z okularów, z możliwością odpoczynku od wirtualnego świata. Dużym zainteresowaniem cieszyło się rozkładanie i składanie modeli, dzięki czemu efektywniej zapamiętywali budowę oka, serca czy płuc. Najsilniejsze emocje wzbudziło spotkanie z rekinem i niedźwiedziem polarnym.

Uczniowie wykorzystywali okulary VR na zajęciach z biologii. Pewne elementy wiedzy której uczyli się w teorii semestru mogli doświadczyć wirtualnie. Podsumowanie tak zdobytej wiedzy pozwoliło na jej usystematyzowanie i trwalsze zapamiętanie, a nowoczesne narzędzia w znacznym stopniu uatrakcyjniły zajęcia.

 

 

 

Skip to content