SZKOŁA PODSTAWOWA
im. MARII KONOPNICKIEJ W SZAMOCINIE

Edukacja z tradycjami, nauka z pasją!
Szamocin edukuje, Konopnicka inspiruje.

Szkoła, która  inspiruje

Nasza szkoła to coś więcej niż tylko budynki i sale lekcyjne; to przede wszystkim ludzie – uczniowie, nauczyciele, rodzice i absolwenci, którzy tworzą żywą, dynamiczną społeczność.

Każdy z nich wnosi do szkoły coś wyjątkowego, tworząc mozaikę doświadczeń, talentów i aspiracji. Wspólnie świętujemy sukcesy, wspieramy się w wyzwaniach i uczymy od siebie nawzajem, budując silne fundamenty dla przyszłych pokoleń.

OSTATNIE AKTUALNOŚCI

O SZKOLE

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Szamocinie rozpoczęła swoją działalność w obecnym miejscu 6 listopada 1981 roku.

Wcześniej, szkoła znajdowała się na ulicy Szkolnej. Powodem budowy nowej placówki było brak odpowiednich warunków dla realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych, takich jak odpowiednie gabinety, pracownie czy sala gimnastyczna. Intensywne prace nad nową szkołą rozpoczęto w 1976 roku. W dniu 2 września 1985 roku, podczas Wojewódzkiej Inauguracji Roku Szkolnego 1985/1986, szkole nadano imię Marii Konopnickiej, a także wręczono jej sztandar ufundowany przez Komitet Rodzicielski i miejscowe społeczeństwo.

Na przestrzeni lat dyrektorami szkoły byli:

  • Stanisław Szwed (1945-1967)
  • Jan Szelmeczka (1967-1970)
  • Edmund Śmigielski (1970-1973)
  • Barbara Starczycka (1973-1976)
  • Jan Wendt (1976-1990)
  • Krystyna Balicka (1990-1991)
  • Roch Szybowicz (1991-1997)
  • Wiesław Kwaśnik (1997-2010)
  • Iwona Kowalska (od 2010)-
pexels-yan-krukau-8617634

Nasze Wartości

Szacunek i Tradycja

W naszej szkole pielęgnujemy szacunek do tradycji i historii, czerpiąc z dziedzictwa, które kształtowało naszą społeczność przez dziesięciolecia. Uczymy szacunku do różnorodności i otwartości na nowe idee, jednocześnie pielęgnując wartości, które nas definiują.

Rozwój i Innowacja

Wierzymy, że każdy uczeń ma potencjał do osiągania wielkich rzeczy. Poprzez innowacyjne metody nauczania, zachęcamy do kreatywnego myślenia, samodzielnego poszukiwania wiedzy i nieustannego rozwoju – zarówno intelektualnego, jak i emocjonalnego.

Współpraca i Wspólnota

Podkreślamy znaczenie współpracy i budowania silnych, wspierających się wzajemnie relacji. Szkoła to nie tylko miejsce nauki, ale także wspólnota, w której uczymy się pracować razem, szanować różnice i tworzyć środowisko, w którym każdy może się rozwijać i czuć się bezpiecznie.

FILM PROMUJĄCY SZKOŁĘ

Projekt edukacyjny, pt,, Jak zrealizować film o Zespole Szkół w Szamocinie?” jest projektem zrealizowanym z szerokim rozmachem. Wyzwania podjęli się uczniowie z II b Publicznego Gimnazjum w Szamocinie Roksana Kadur, Jakub Lach, Wiktoria Michalska oraz Jagoda Konecka. Opiekę nad grupą sprawowała p .Magdalena Rybarczyk-Zagozda współpracując z p. Barbarą Piłat.

Na początek uczniowie wyznaczyli sobie cele. Pierwszym i głównym była nauka pracy na rzecz szkoły: przedstawienie szkoły jako miejsca bezpiecznego i przyjaznego dla rozwoju uczniów;
miejsca wielu inicjatyw wychodzących ze strony dyrekcji; dbanie o wizerunek placówki; działalność uczniowska w różnych aspektach życia szkolnego; ukazanie zróżnicowanej oferty dydaktycznej; tolerancja i otwartości naszych uczniów poprzez zaakceptowanie nowej koleżanki.

Kolejnym celem była nauka pracy w grupie poprzez rzetelne wykonywanie swoich obowiązków: reżyseria – Jakub Lach, p. Rybarczyk – Zagozda; montaż – Jakub Lach; postać pierwszoplanowa– Roksana Kadur; postacie drugoplanowe, charakteryzacja, obsługa planu – Jagoda Konecka, Wiktoria Michalska. Były też zadania, które zamiennie wykonywał każdy z uczestników, m. in. poszukiwania podkładu muzycznego, recenzja nagranego materiału, redagowanie scenariusza i scenopisu.

Ostatnim celem w projekcie było poszerzanie swojej wiedzy na temat realizacji filmu i projektu.
Poprzez film młodzież ukazała, iż w naszej szkole dzieje się bardzo dużo i są to ciekawe propozycje. Dlatego warto być uczniem, absolwentem Zespołu Szkół w Szamocinie.

Pomimo ogromu pracy jaki grupa nałożyła na siebie zadanie okazało się satysfakcjonującym dla każdego. Efekty można już obejrzeć.

M. Rybarczyk-Zagozda

Skip to content