W tym półroczu uczniowie klas 5c, 6b i 6c brali udział w innowacji pedagogicznej ,,Gry na języku polskim”. Nowatorstwo polegało na korzystaniu z przygotowanych podczas lekcji przez uczniów i nauczyciela gier planszowych (domino, memory, karty itp.) lub tworzonych w aplikacjach internetowych (kahoot itp.) w celu utrwalenia, usystematyzowania i powtórzenia zdobytych wiadomości i umiejętności.
Klasa 5c stworzyła gry planszowe do lektury ,,Opowieści z Narni” oraz domina do poznanych mitów i związków frazeologicznych, 6b do książki ,,Ten obcy”, a 6c do ,,Hobbita”. W aplikacji kahoot uczniowie tworzyli quizy do powieści ,,Pajączek na rowerze” oraz podsumowujące i utrwalające wiadomości z gramatyki oraz wszystkich poznanych lektur. Uczniowie mieli też okazję grać w domina przygotowane przez nauczyciela do lektur: ,,Ania z Zielonego Wzgórza”, ,,Pajączek na rowerze”, ,,Chłopcy z Placu Broni”, mitu ,,Orfeusz i Eurydyka” oraz części zdania i memory utrwalające poznane środki poetyckie. Powstała baza gier, która będzie wykorzystana w przyszłym roku szkolnym.
Uczniowie mieli okazję rozwijać swoją kreatywność, powtórzyć konkretne zagadnienia z zakresu gramatycznego i treść lektur, kształtować umiejętność współpracy, wyrażania własnego zdania, oceny wykonanej pracy, dobrej rywalizacji, dzielenia się wiedzą z rówieśnikami i logicznego myślenia.
Innowacja urozmaiciła lekcje, ułatwiła utrwalenie zdobytej wiedzy, pokazała zaangażowanie i radość uczniów z wykonanej pracy.
Lekcje z grami zostały ocenione przez uczniów na 5+ 😊 dziękuję klasom za aktywność i wspaniałą zabawę 😊
Marzena Śwital